Kolm õpilast said arvestusel sama hinde. Siin kerkib muidugi küsimus, kui hea hinde? Olgu, ütleme, et see oli „neli“ (4, C). See annab võimaluse edaspidi arutleda, mis oleks meie hinnanguis teisiti, kui see oleks olnud „suurepärane“ (5+, A). Õpilaste (pangem neile ka nimed) panus hea hinde saamisesse oli erinev:
- G. Nius – luges kõik paari tunniga läbi;
- S. P. Kerdis – kirjutas maha;
- T. Loom – pingutas viis nädalat iga päev.
1. Kas see on õiglane?
2. Kes on või ei ole õiglane? Mis on või ei ole õiglane?
3. Kelle või mille suhtes õiglane või ebõiglane?
Vihjame ka sellele, et mitte ainult õpilased ei ole siin tegelased. Mängu astuvad ka arvestuse korraldaja, hindaja, kool kui organisatsioon. Võib vaadata veelgi kaugemale. Õpilasi on isikuteks vorminud kodu ja ühiskond. Või mõtleme kaugemale ja kitsamalt, ehk hoopis jalgpallitreener või kirikuõpetaja.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.